A Kormány véleménye szerint minden rendben van a hazai állatvédelemmel, az Ő kutyáik be vannak chipelve. Kérjük küldje be véleményét regisztráció nélkül az állatvédelemmel kapcsolatban és csatoljon képet, vagy dokumentumot is! A legérdekesebb véleményeket közzétesszük honlapunkon.

Állatjóléti Közösség 
allatbarat15: Az Állategészségügyi és Állatvédelmi Igazgatóság oktatóanyaga 2012 AROPjog2_14_tananyag_121128.pdf
allatbarat28: Semmi nincs rendben. Az állatvédők megszakadtak a rengeteg mentésben, nincs hely ahová a mentett állatokat el lehetne helyezni, minden gyepi, alapitvány tele van a kidobott állatokkal. Nincs állami támogatás a civil állatmentő kinek. Szaporítók tömkelege ügyködik, nincs hatósági ellenőrzés. Állatkínzókkal van tele minden fórum. Mindenhol segítséget kérnék. Állatszerető emberek tömkelege háborodik fel mindegy egyes esetnél. A demonstrációk hiába valók, az illetékes hatóságok a fülük botját sem mozgatják. Struccpolitikát folytatnak. Új állatvédelmi törvény kell sürgősen mert ez az állapot ami az országban van, már tarthatatlan.
allatbarat39: Sajnos az állatvédelem nem csak a chippeltetésen múlik! Hazánkban az állatvédelem egyellő a nullával! A 21.században Magyarországon katasztrofális állapotok uralkodnak az állatartással, gondolkodással kapcsolatban! Szinte bűntetlenül maradnak a bűnösök! Elkeserítő ez az állapot, hogy bűntetlenül megússzák azok az emberek akik szaporítanak, halálra éheztetnek, halálra kínozzák az állatokat! Nem maradhat bűntetlenül most már én azt gondolom! Egyszerűen érthetetlennek tartom, hogy semmit nem tesz a kormány annak ellenére, hogy jó pár szervezet és civil emberek is többször kérték!
allatbarat45: A magyarországi állatok regisztrációs rendszerének és védelmének fejlesztése nyugati minta alapján.

1.
Kötelező Microchip és Michrochip regisztráció a helyi állatorvosi rendelők által.
Az önkormányzati állatszámlálás megszüntetése kisállatok esetén.
Microchip díjának könnyítése azon személyeknek, akik nem rendelkeznek megfelelő jövedelemmel.
Ezen regisztrációk támogatása Eu pályázatok útján, illetve alapítványok által.

2.
Állatmenhelyek egységesítése, és állapotainak javítása folyamatos fejlesztéssel.
Állami központi nyilvántartási rendszer a begyűjtött állatok segítésére, központosított adatbázis örökbefogadási rendszerrel.
Ezen rendszer összekötése a helyi állatorvosi nyilvántartási rendszerrel.

3.
Kötelező ivartalanítási rendszer kidolgozása, és ennek a rendszernek az oktatása helyi és országos szinten. Falusi és városi szintű ingyenes telefonszám bevezetése több információ terjesztésére.
Minden behozott állat michrochippel, vakcinákkal való ellátása, valamint sterilizálása

4.
Kampányok létrehozása a média bevonásával, reklámokkal felhívni a figyelmet arra, hogy mi a helyes állattartás menete, valamint hol lehet több információt és segítséget kérni.
Fő műsoridőben, valamint ismert személyek által nagyméretű kampányok kidolgozása, szociális média jelenlét megnövelése.

4.
Helyi oktatás bevezetése iskolák részére, az új generáció bevonása a jelenlegi helyzetbe és az állatvédelem oktatása a környezetvédelmi órák keretében.

5.
A befogott állatok segítése, sterilizálása és ápolása országos szinten.

6.
Magas pénzbüntetés kiszabása állat bántalmazás esetén. Folyamatos szociális média jelenlét a büntetések kiszabásával kapcsolatosan.
Hatalmas méretű TV kampányok létrehozása országos és helyi szinten ennek hirdetésére, felhívva a figyelmet a szankciókra állatbántalmazás esetén.
Börtönbüntetés kiszabása állat bántalmazókra, és szociális médiában való meghurcolásuk a többi állatkínzók elrettentésére.

7.
Állatvédelmi törvény megváltoztatása nemzeti nyomásra. Petíciók kidolgozása.
Állatrendőrség bevezetése megyei szinten.
Állattenyésztői engedélyek rendszeres felülvizsgálata, és az illegális szaporítók felszámolása.
Minden weboldal felülvizsgálata, akik állatokat adnak el, és ezek legalizálása.
Pénzjutalom azoknak, akik sérelmezett és bántalmazott állatokat segítenek.
allatbarat60: Ma nincs állatvédelem,csak ami annak látszik.Ha olyan régióban,megyében él az ember ahol menhely is alig van.A kutyák szabadon kóborolhatnak,chip,oltás nélkül.Senkit nem érdekel,hogy éhező,szenvedő lények.Na és ha egy véletlen otthonról szökik az már bűn.Nem felelős a gazda magatartása.Rögtön rásütik.Ha egy házőrzőnél,éjjel történik valami,pl.szomszéd kerítése kidől és ott átbújik,ami miatt meglép,az mióta bűn.Viszont,ha olyan helyre megy ahol vadász van a környéken,az őt bármikor lelőheti,ha indokolt,ha nem.Az nem baj?Legalább chipet olvasna,ha már lelőtte,mert a gazdának bejelentési kötelessége van,ha eltűnik stb.Aki megöli,annak nincs semmi következménye.A gazda családtagja,s nem kóborló eb,aki élelmet keres.Ezt annak is látnia kell,aki lő.Itt a visszásság! Kóbor szaporulatoknak gyűjtenek,egy szabadba lévöt lelőnek.S még el se tud a gazda búcsúzni töle.Ez nem állat és ember ellenes?Amíg ez történik,meg azt mondja egy állatvédő nem tud segíteni,majd később,ha kevesebb kutya lesz nála.Nincs is miről beszélni.Nagyon sokrétű dolog ez.
allatbarat71: Miután a kóbor állatokról az Önkormányzatoknak kell gondoskodnia, azok számtalan szerződést kötöttek gyepmesterekkel gyepmesteri_ szerzodes_20171222.pdf
admin: Hogyan kell gyepmesteri agglomerációt létrehozni I. A Példát átadó gyakorlatok pályázatát – a Legjobb Önkormányzati Gyakorlatok Programját a Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége (TÖOSZ) az Európa Tanács Helyi és Regionális Demokrácia Szakértői Központja együttműködésével hirdeti meg 2008-tól folyamatosan. 2017-ben a megvalósításában részt vesz a Magyar Faluszövetség, a Magyar Önkormányzatok Szövetsége, a Belügyminisztérium, az Országos Polgárőr Szövetség és az Emberi Erőforrások Minisztériuma is. Chat image
admin: Hogyan kell gyepmesteri agglomerációt létrehozni I|. Chat image
admin: Hogyan kell gyepmesteri agglomerációt létrehozni III. Chat image
admin: Hogyan kell gyepmesteri agglomerációt létrehozni IV. Chat image
admin: Úgy gondolom a következő feltételeknek kell teljesülnie egy gyepmesteri agglomerációval kapcsolatban, pláne ha kormány és úniós forrásból lett finanszírozva

Elfogadottság és együttműködés. A gyakorlat tervezését és bevezetését megfelelő egyeztetések kísérték-e, amelyek során sikerült-e megegyezésre jutni a gyakorlat tartalmáról és az együttműködés megvalósításáról.

Átláthatóság és nyitottság. A gyakorlat kialakítását segítő döntések jól definiáltak-e és közérthető formában hozzáférhetőek-e. Kialakításuk során konzultáltak-e résztvevőkkel, és van-e lehetőség a közreműködésükre a megvalósítás szakaszában. Törekedett-e az önkormányzat az aktív részvétel támogatására.

Hatásosság. A gyakorlat megvalósította-e a kitűzött célt, van-e pozitív hatása, esetleg hatást gyakorol-e más kapcsolódó területek gyakorlataira, a lakosok pozitívan értékelik-e.

Hatékonyság. A gyakorlat bevezetése jelentős, mérhető hatékonyságjavulást eredményezett-e.

Fontosság. A gyakorlat hozzájárul-e a település egyik (vagy több) problémájának megoldásához. Olyan probléma megoldásához járul-e hozzá, amely sok településen jellemző, s kevéssé ismert a megoldása.

Fenntarthatóság. A gyakorlat intézményesült-e és integrálódott-e az önkormányzat cselekvéssorába, megalapozott-e pénzügyi és szervezeti fenntarthatósága.

Megismételhetőség. A gyakorlat bevezethető-e több más településen különösebb probléma nélkül
allatbarat85: A hajléktalanok kutyatartását szabályozni kell (chip, oltás, oltási könyv) Amennyiben a hajléktalan koldul a kutyával el kell tiltani az állattartástól.
allatbarat85: Az önkormányzatok által bevezetett bejelentési kötelezettség semmire nem jó, hiszen a szaporítók, az állatokat rossz körülmények között tartók nem fognak eleget tenni. Az egyetlen megoldás az lenne, ha ingatlanonként végigjárva győződnének meg a tartott állatok számáról, a tartási körülményekről, ellenőriznék az oltási könyvek és chipek meglétét, amennyiben nincs, úgy ott a helyszínen pótlásra is kerülhetne.